سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بررسی ارتباط مصرف طولانی مدت داروی فشار خون و ابتلا به سرطان

 

محققان دانشگاه کرتین بررسی خواهند کرد که آیا استفاده طولانی مدت از یک داروی رایج فشار خون باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه در تقریبا 200000 زن به عنوان بخشی از پروژه جدید تحت حمایت دولت فدرال میشود یا خیر   .

این تحقیق جدید که کمک هزینه کارآزمایی‌های بالینی و مطالعات همگروهی NHMRC را دریافت کرده است، ارتباط بین استفاده طولانی مدت از مسدودکننده‌های کانال کلسیم و خطر ابتلا به سرطان سینه را با بررسی سه گروه طولی استرالیایی و هلندی مشهور بین‌المللی با استفاده از روش‌های پیشرفته مورد بررسی قرار می‌دهد. -تکنیک های تحلیلی هنری که قبلاً در این زمینه استفاده نشده است.

پروفسور راشل مورین، محقق ارشد، از دانشکده بهداشت جمعیت کرتین، گفت که رابطه بین مسدود کننده های کانال کلسیم - که به طور گسترده در استرالیا به عنوان اولین درمان فشار خون استفاده می شود - و سرطان سینه با تحقیقات مختلف در سراسر جهان به شدت مورد بحث قرار گرفت.

پروفسور مورین گفت این مطالعه که تکمیل آن حدود سه سال طول می کشد، پیامدهای بالقوه قابل توجهی برای زنان استرالیایی دارد.

پروفسور مورین گفت: با تخمین زده شده 48 زن در هر روز، سرطان سینه شایع ترین سرطان تشخیص داده شده در استرالیا در سال 2019 و شایع ترین سرطان در زنان بود، به طوری که از هر هفت زن استرالیایی یک نفر در سن 85 سالگی به سرطان سینه مبتلا می شود.

بروز سرطان سینه با 19535 مورد جدید تشخیص داده شده در استرالیا در سال 2019 رو به افزایش است که 19 درصد افزایش نسبت به سال 2013 نشان می دهد. سرطان سینه پس از سرطان ریه به عنوان شایع ترین علت مرگ ناشی از سرطان در زنان استرالیایی در رتبه دوم قرار دارد.

بسیاری از زنان همچنین به بیماری های قلبی عروقی مانند فشار خون بالا یا فشار خون بالا مبتلا خواهند شد که در حدود 30 درصد از زنان 45 تا 54 ساله رخ می دهد و در سنین 75 سال و بالاتر به حدود 45 درصد افزایش می یابد.

این مطالعه مطالعه طولی استرالیا در مورد سلامت زنان، داده های مطالعه 45 و بالاتر از پایگاه داده وزارت خدمات انسانی و مطالعه روتردام از هلند را بررسی خواهد کرد.

کارآزمایی‌های بالینی NHMRC و کمک هزینه‌های مطالعات هم‌گروهی از آزمایش‌های بالینی با کیفیت بالا و مطالعات کوهورت پشتیبانی می‌کنند که به شکاف‌های مهم در دانش رسیدگی می‌کنند و منجر به یافته‌های مرتبط و قابل اجرا به نفع سلامت انسان می‌شوند.