سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رتبه بندی بهداشتی جدید برای غذاهای فرآوری شده

 

رتبه بندی بهداشتی جدید برای غذاهای فرآوری شده باعث شده است کارشناسان بهداشت عمومی هند با صنایع غذایی که سودهای بالقوه زیادی را از کشوری ساده لوح در مقررات در این بخش مشاهده می کنند، درگیر شوند   . Neha Bhatt گزارش می دهد

غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده هند به زودی دارای رتبه بندی ستاره سلامت (HSR) در جلوی بسته بندی پس از تایید این طرح توسط تنظیم کننده ایمنی مواد غذایی این کشور خواهند بود.

مقررات جلویی برچسب‌گذاری بسته‌ها (FoPL) که توسط سازمان ایمنی و استانداردهای غذایی هند (FSSAI) زیر نظر وزارت بهداشت مرکزی تأیید شده است، با هدف شروع اعطای ستاره‌ها از یک سال دیگر، درجه‌بندی غذاهای فرآوری‌شده بر اساس نمک، شکر و محتوای چربی، و همچنین سایر مواد تشکیل دهنده، برای ارزیابی کلی محصول. سپس از شرکت‌ها خواسته می‌شود تا HSR را به‌طور داوطلبانه روی بسته‌بندی نشان دهند، اگرچه این سیاست احتمالاً بیان می‌کند که رتبه‌بندی از سال 2027 اجباری می‌شود. در حال حاضر، شرکت‌های مواد غذایی بسته‌بندی شده فقط موظف به نمایش اطلاعات تغذیه‌ای پشت بسته هستند.

اما کارشناسان بهداشت و تغذیه هند و گروه‌های حامی مصرف‌کنندگان مجموعاً با این اقدام مخالف هستند. بیش از 22 سازمان - از جمله بنیاد بهداشت عمومی هند، آکادمی اطفال هند، و مرکز علوم و محیط زیست - در بیانیه‌ای اعلام کردند که آنچه هند برای مبارزه با اپیدمی رو به رشد بیماری‌های سبک زندگی به آن نیاز دارد، برچسب‌های هشدار اجباری بر روی فوق‌العاده است. غذای فرآوری شده، بسته بندی شده آنها گفتند، سیستمی مانند HSR یک "هاله سلامت" در اطراف محصولات ناسالم ایجاد می کند و مصرف کنندگان را گیج و گمراه می کند.